Alla frågor

Nedan hittar du frågor i kategorin Alla frågor
  • Hur tecknar jag en prenumeration?

    Hur tecknar jag en prenumeration?

    Du kan teckna en prenumeration via vår magasinshop eller genom att besöka tidningens hemsida.   

  • Hur går jag tillväga om jag vill ge bort en prenumeration i present?

    Hur går jag tillväga om jag vill ge bort en prenumeration i present?

    För att ge bort en prenumeration, besök www.magasinshoppen.se. Här kan du välja en specifik tidning eller låta mottagaren själv välja.

    Du hittar även olika erbjudanden på de olika tidningarnas hemsidor och kan självklart även kontakta oss på telefon 08-454 95 14 för hjälp.

    Vi registrerar en prenumeration så att tidningen skickas till den önskade tidningsmottagaren och inbetalningskortet skickas till dig.

  • Jag ska ge bort en prenumeration. Hur beställer man ett presentkort?

    Jag ska ge bort en prenumeration. Hur beställer man ett presentkort?

    Du kan på ett enkelt sätt köpa ett presentkort där mottagaren själv får välja vilken tidning prenumerationen ska gälla. Besök www.magasinshoppen.se för att beställa och läsa mer.

    Har du redan beställt en prenumeration till en vän och önskar ett gåvokort att ge bort får vi be dig kontakta vår kundservice på telefon 08-454 95 14.

  • Hur går jag tillväga för att adressändra min prenumeration?

    Hur går jag tillväga för att adressändra min prenumeration?

    Du kan logga in på här på kundservice och själv ändra din adress. Det går även bra att kontakta vår kundtjänst för hjälp.

  • Hur går jag tillväga om jag vill adressändra min prenumeration i en tidsbestämd period?

    Hur går jag tillväga om jag vill adressändra min prenumeration i en tidsbestämd period?

    Kontakta kundtjänst som hjälper dig med den önskade adressändringen, t.ex till ditt sommarställe.

  • Hur lång tid innan jag flyttar behöver jag meddela adressändring?

    Hur lång tid innan jag flyttar behöver jag meddela adressändring?

    För att din tidning med säkerhet ska komma fram till din nya adress behöver vi registrera din nya adress senast 14 dagar innan den börjar gälla. Orsaken till detta är att adressmaterialet går till tryck ungefär 2 veckor innan tidningen har utgivning.

     

     

  • Kan jag få tidningen skickad utomlands?

    Kan jag få tidningen skickad utomlands?

    Ja,det kan du. Portokostnad tillkommer enligt postens priser. Ta kontakt med kundtjänst som hjälper dig med beställning och prisuppgifter. Utlandprenumerationer ska alltid vara halv eller helårsbeställningar.

  • Hur lång leveranstid är det på tidningen om jag bor utomlands?

    Hur lång leveranstid är det på tidningen om jag bor utomlands?

    Beroende på vilket land du bor i kan detta variera samt om du har valt att få tidningen skickad med A- eller B-post. Portokostnaden varierar efter postens priser.

  • Kan jag beställa en vara eller tidning om jag inte är prenumerant?

    Kan jag beställa en vara eller tidning om jag inte är prenumerant?

    Om du kontaktar kundtjänst så hjälper vi dig med beställning och prisuppgifter.

  • Jag har skickat in en kupong. Hur lång tid tar det innan min första tidning kommer?

    Jag har skickat in en kupong. Hur lång tid tar det innan min första tidning kommer?

    Från det att vi har registrerat din beställning tar det normalt 3-4 veckor innan du får din första tidning. Beroende på tidningens utgivningstakt kan detta variera.   

     

  • Var hittar jag mitt prenumerationsnummer?

    Var hittar jag mitt prenumerationsnummer?

    Ditt prenumerationsnummer som består av 10 siffror står antingen på baksidan av din tidning eller på omslaget om den varit inplastad. Du hittar det även på fakturan i närheten av ditt namn och adress.

    Har du angivit en e-postadress kan du få ditt prenumerationsnummer skickat till dig - klicka här

  • Var hittar jag upplysningar om hur min prenumeration fungerar?

    Var hittar jag upplysningar om hur min prenumeration fungerar?

    Som inloggad på kundtjänstwebben hittar du våra prenumerationsvillkor. De finns även på baksidan av inbetalningskorten.

  • När får jag min välkomstpremie som ingick i mitt introduktionserbjudande?

    När får jag min välkomstpremie som ingick i mitt introduktionserbjudande?

    När vi har mottagit din betalning för introduktionserbjudandet skickas välkomstpremien till dig inom 3-5 veckor.

  • Hur går jag tillväga för att avsluta min prenumeration?

    Hur går jag tillväga för att avsluta min prenumeration?

    Du kan använda vårt automatiska talsvar på telefonnummer 08-454 95 50, skriva brev, faxa eller logga in dig på Kundservicen på webben där du kan avsluta prenumerationen själv. Observera att utebliven betalning eller returnerad tidning ej räknas som uppsägning.

  • Jag har sagt upp min prenumeration men trots det har jag erhållit ytterligare en leverans. Vad beror det på?

    Jag har sagt upp min prenumeration men trots det har jag erhållit ytterligare en leverans. Vad beror det på?

    Det var troligen redan en tidning på väg till dig när du avslutade din prenumeration. Är du osäker på om vi erhållit din uppsägning bör du kontakta kundtjänst.

  • Vad är en tillsvidareprenumeration?

    Vad är en tillsvidareprenumeration?

    Det är en prenumeration som fortlöper tills du själv väljer att avsluta den. Observera att utebliven betalning ej gäller som uppsägning.

  • Jag vill inte ha fler tidningar, kan jag returnera den senaste tidningen?

    Jag vill inte ha fler tidningar, kan jag returnera den senaste tidningen?

    Du har ingen returrätt på tidningar och returnerade nummer krediteras därför inte. Vi måste ha din uppsägning senast fem dagar efter att du har erhållit din senaste tidning. Får vi den senare kommer uppsägningen först att träda i kraft efter nästa nummer.

  • Hur betalar jag min prenumeration?

    Hur betalar jag min prenumeration?

    Fakturan medföljer tidningen och fungerar som adressbärare. Du kan antingen betala i förskott per kvartal, halvår eller helår eller i efterskott när du erhåller inbetalningskort tillsammans med din tidning. Om du önskar att själv ändra betalningsperioden går du bara in på tidningens hemsida och loggar in på Kundservice.

  • Varför är det fel belopp på inbetalningskortet?

    Varför är det fel belopp på inbetalningskortet?

    Om vi får din betalning efter sista inbetalningsdagen hinner vi inte registrera din betalning innan nästa försändelse skickats till dig med ett nytt inbetalningskort. Beloppet på första fakturan är därför med på andra inbetalningskortet. Vi ber dig i alla fall att betala hela beloppet, den överskjutande betalningen dras ifrån vid nästa inbetalning. Betalar du över internet kan du ändra beloppet och för övrigt använda upplysningarna på inbetalningskortet. Observera att du aldrig riskerar att betala en försändelse två gånger.

  • Jag har betalat min faktura men ändå erhållit en påminnelse. Vad gör jag?

    Jag har betalat min faktura men ändå erhållit en påminnelse. Vad gör jag?

    Om du nyligen har betalat in fakturan kan din inbetalning och vårt utskick av påminnelse ha gått förbi varandra, i detta fall ber vi dig vänligen att bortse från påminnelsen. Du kan logga in på Kundservice på webben och där du kan se ditt aktuella saldo. Du är också välkommen att kontakta kundtjänst så att vi kan undersöka och hjälpa dig.

  • Varför medföljde det inte något inbetalningskort med tidningen?

    Varför medföljde det inte något inbetalningskort med tidningen?

    En del av våra produkter utkommer fler än tolv gånger per år. Vi har därför valt att inte skicka med inbetalningskort med varje tidning.

  • Jag har fått en produkt som jag inte har beställt. Hur gör jag för att stoppa fler leveranser?

    Jag har fått en produkt som jag inte har beställt. Hur gör jag för att stoppa fler leveranser?

    Vi skickar endast ut produkter i det tillfälle att vi har erhållit en beställning. Kontakta kundtjänst så hjälper vi dig.

  • Kan jag betala min prenumeration via autogiro?

    Kan jag betala min prenumeration via autogiro?

    Ja, för dig som har en tillsvidareprenumeration är det möjligt att betala med autogiro. Det är dessutom enkelt och smidigt och du slipper då hålla reda på betaldatum och OCR-nummer. Beloppet dras automatiskt från ditt konto varje period.

  • Jag har fått en leverans som är skadad. Vad ska jag göra?

    Jag har fått en leverans som är skadad. Vad ska jag göra?

    Kontakta kundtjänst som hjälper dig.

  • Vad gör jag om min välkomstpremie är skadad i leveransen?

    Vad gör jag om min välkomstpremie är skadad i leveransen?

    Ta kontakt med kundtjänst som hjälper dig. Spara originalemballaget för eventuell retur.

  • Jag har beställt en prenumeration men har inte fått någon leverans. Varför?

    Jag har beställt en prenumeration men har inte fått någon leverans. Varför?

    Det kan gå upp till en månad innan du får din första leverans. Var uppmärksam på att om du gör en ytterligare beställning kommer du ev att erhålla två prenumerationer. Är du osäker på om vi fått din beställning kan du kontakta kundtjänst.

  • Kan jag säga upp prenumerationen efter att jag fått en tidning utan inbetalningskort?

    Kan jag säga upp prenumerationen efter att jag fått en tidning utan inbetalningskort?

    Ja,det kan du. Om du har en skuld kommer du att få en separat sluträkning.

  • Min tidning uteblev, vad ska jag göra?

    Min tidning uteblev, vad ska jag göra?

    Kontakta först kundtjänst som undersöker varför och hjälper till med att beställa ny tidning till dig. Vid flera uteblivna leveranser bör du kontakta postens reklamationsavdelning.

  • Jag har beställt en prenumeration men har inte fått det nummer av tidningen ni gjorde reklam för. Varför?

    Jag har beställt en prenumeration men har inte fått det nummer av tidningen ni gjorde reklam för. Varför?

    De tidningar vi visar i erbjudandet är alltid redan utgivna nummer. Det nummer du får är det senaste aktuella. Prenumeranter kan alltid beställa äldre tidningar via kundtjänst, förutsatt att de fortfarande finns på lager.

  • Varför har jag fått ett inbetalningskort med förfallodag redan om ett par dagar?

    Varför har jag fått ett inbetalningskort med förfallodag redan om ett par dagar?

    Ibland kan det ske förseningar av våra leveranser som har med påföljd att du får din tidning senare än planerat. Därför är det också kort tid till sista inbetalningsdagen. Vi hoppas att du har överseende med detta och att du betalar så snart du har möjlighet.

  • Om jag har synpunkter, idéer eller frågor om tidningens artiklar, var vänder jag mig då?

    Om jag har synpunkter, idéer eller frågor om tidningens artiklar, var vänder jag mig då?

    Kontakta kundtjänst som hjälper dig.

  • e-faktura

    e-faktura


    e-faktura

    Nu behöver du inte få hem några fler fakturor, vi kan skicka dem direkt till banken. Du slipper fakturaavgifter och dessutom gör du ett bra miljöval!

    Så fungerar e-faktura

    Du får dina fakturor direkt till din internetbank. Med en knapptryckning godkänner du fakturan och den skickas iväg för betalning. Du behöver inte registrera några uppgifter själv. Fakturan arkiveras på internetbanken under en viss tid, så du kan enkelt titta på den igen.

    Kom igång med e-faktura

    Gå till din internetbank och beställ e-faktura.

    Fyll i dina uppgifter enligt bankens instruktioner. Kundnummer som behövs vid registrering finner du på din faktura eller på Mina sidor under ikonen Abonnemang

    Bra att veta

    Det måste vara samma person som står för prenumerationen hos oss som är ansluten till internetbanken.

    E-fakturan är kopplad till ditt prenumerationsnummer hos Bonnier Tidskrifter. Om du har flera prenumerationer hos Bonnier Tidskrifter kommer samtliga av dessa att faktureras via e-faktura

Kontakta oss!

bild för kontakta oss

Vill du nå oss på telefon kan du även ringa vår kundtjänst.

Telefonnummer 08-454 95 14

Öppettider vardagar 8-18

Övrig tid hänvisar vi till vår automatiska kundtjänst som har öppet dygnet runt.

Telefonnummer 08-454 95 50.

 

Gör vår kundundersökning!